WIDEOPORADNIKI
|
|
|
|
|
|
Poniżej odpowiedzi na najczęstsze pytania naszych klientów.
Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na interesujące ciebie zagadnienie, pytania, zapraszamy do zakładki KONTAKT
Do jakich typów kasków pasują urządzenia UCLEAR i jak je zamontować?
O: Nasze interkomy można zamontować do praktycznie każdego kasku, w tym do kasków motocyklowych, skuterowych, rowerowych, rolkarskich, narciarskich, snowboardowych, jeździeckich, wspinaczkowych, przemysłowych i BHP. Uclear jest przydatny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest sprawna komunikacja na odległość a ręce są najczęściej są zajęte czymś innym niż trzymanie telefonu/krótkofalówki.
- centrala sterująca montowana jest bezpośrednio do kasku, za pomocą dołączonego zestawu montażowego
- głośniki montowane są na wysokości uszu, w przystosowanych do tego miejscach w danym kasku
(seryjne głośniki pasują do kasków z zakrytym uchem, do kasków z odkrytym uchem zaleca się akcesoryjne słuchawki dokanałowe)
- mikrofony w seriach Motion montowane są na wysokości policzków lub nad brwiami (modele Pulse Pro)
- w seriach AMP mikrofony są w wbudowane w głośnikach (modele Boost), przez co montaż jest jeszcze prostszy
Możliwy jest również montaż do zestawu słuchawkowego, przez co kask nie jest konieczny.
- centrala sterująca montowana jest bezpośrednio do kasku, za pomocą dołączonego zestawu montażowego
- głośniki montowane są na wysokości uszu, w przystosowanych do tego miejscach w danym kasku
(seryjne głośniki pasują do kasków z zakrytym uchem, do kasków z odkrytym uchem zaleca się akcesoryjne słuchawki dokanałowe)
- mikrofony w seriach Motion montowane są na wysokości policzków lub nad brwiami (modele Pulse Pro)
- w seriach AMP mikrofony są w wbudowane w głośnikach (modele Boost), przez co montaż jest jeszcze prostszy
Możliwy jest również montaż do zestawu słuchawkowego, przez co kask nie jest konieczny.
P: GDZIE W KASKU ZALECA SIĘ UMIESZCZAĆ MIKROFONY?
O:
- W przypadku serii AMP mikrofony są wbudowane w głośnikach i nie ma potrzeby dodatkowego montażu
- W przypadku serii MOTION umiejscowienie mikrofonów jest niezwykle ważne, ponieważ technologia Advanced Beam Forming (ABF) wymaga, aby mikrofony były symetryczne i prawidłowo umieszczone w kasku. W przypadku kasków z zabudowaną szczęką (integralnych) mikrofony można umieścić przy ustach, tak aby wystawały spod poduszek policzkowych po obu stronach ust. W przypadku kasków modułowych, otwartych (3/4 i półkasków) z kieszeniami na głośniki mikrofony należy umieścić na wewnętrznym brzegu kasku nad brwiami, w odległości około 10-15 cm (4-6 cali) od siebie. Aby zobaczyć, jak umiejscowić mikrofony, należy zapoznać się z poniższym filmem:
- W przypadku serii AMP mikrofony są wbudowane w głośnikach i nie ma potrzeby dodatkowego montażu
- W przypadku serii MOTION umiejscowienie mikrofonów jest niezwykle ważne, ponieważ technologia Advanced Beam Forming (ABF) wymaga, aby mikrofony były symetryczne i prawidłowo umieszczone w kasku. W przypadku kasków z zabudowaną szczęką (integralnych) mikrofony można umieścić przy ustach, tak aby wystawały spod poduszek policzkowych po obu stronach ust. W przypadku kasków modułowych, otwartych (3/4 i półkasków) z kieszeniami na głośniki mikrofony należy umieścić na wewnętrznym brzegu kasku nad brwiami, w odległości około 10-15 cm (4-6 cali) od siebie. Aby zobaczyć, jak umiejscowić mikrofony, należy zapoznać się z poniższym filmem:
P: JAK SPAROWAĆ URZĄDZENIA DLA WIĘKSZEJ GRUPY?
O: Każdy nasz interkom, oprócz parowania się z telefonem lub innym urządzeniem bluetooth, łączy się z co najmniej jednym dodatkowym interkomem, zależnie od wersji urządzenia:
- MOTION HDX-V - bez limitu osób
- MOTION INFINITY - bez limitu osób
- MOTION 6 - łącznie do sześciu osób
- MOTION 4 LITE - łącznie do czterech osób
- AMP GOX - bez limitu osób
- AMP GO4 - łącznie do czterech osób
- AMP GO2 - łącznie do dwóch osób
Urządzenia dla większych grup pracują równolegle w trybach otwartym (wszystkie sparowane urządzenia):
- MOTION HDX-V - bez limitu osób
- MOTION INFINITY - bez limitu osób
- MOTION 6 - łącznie do sześciu osób
- MOTION 4 LITE - łącznie do czterech osób
- AMP GOX - bez limitu osób
- AMP GO4 - łącznie do czterech osób
- AMP GO2 - łącznie do dwóch osób
Urządzenia dla większych grup pracują równolegle w trybach otwartym (wszystkie sparowane urządzenia):
oraz prywatnym (tylko dla zdefiniowanej z góry grupy, jeśli chcemy niektóre komunikaty przekazać wyłącznie określonym osobom)
P: CZY UCLEAR MOŻNA SPAROWAĆ Z URZĄDZENIAMI INNYCH PRODUCENTÓW?
O: Tak, UCLEAR paruje się z większością urządzeń dostępnych na rynku, parowanie jest szybkie i proste. Instrukcja w poniższym filmie.
Po aktualizacji OBI będzie możliwa również „bezpośrednia komunikacja w trybie pełnego dupleksu” między urządzeniami Bluetooth, tworząc zunifikowaną sieć dla motocyklistów, dla posiadaczy interkomów marek UCLEAR, CARDO oraz MIDLAND.
Po aktualizacji OBI będzie możliwa również „bezpośrednia komunikacja w trybie pełnego dupleksu” między urządzeniami Bluetooth, tworząc zunifikowaną sieć dla motocyklistów, dla posiadaczy interkomów marek UCLEAR, CARDO oraz MIDLAND.
P: CZY ZA KAŻDYM RAZEM MUSZĘ W PEŁNI PAROWAĆ CAŁĄ GRUPĘ?
O: W żadnym z urządzeń UClear nie trzeba przechodzić przez pełny proces parowania interkomu za każdym razem, gdy chce się sparować jednostki do interkomu. Po zakończeniu pełnego procesu parowania i gdy wszystkie urządzenia zaczną podwójnie migać na zielono, wyłączenie wszystkich urządzeń spowoduje zapisanie parowania w pamięci trwałej. Od tego momentu wystarczy po prostu włączyć sparowane jednostki, następnie przytrzymać przycisk zwiększania głośności przez 2 sekundy na dowolnej jednostce, a ona szybko połączy się ponownie z interkomem dla wszystkich włączonych jednostek.
Analogicznie, przytrzymanie przycisku zmniejszania głośności przez 2 sekundy spowoduje rozłączenie interkomu dla całej grupy.
Analogicznie, przytrzymanie przycisku zmniejszania głośności przez 2 sekundy spowoduje rozłączenie interkomu dla całej grupy.
P: Dlaczego W GŁOŚNIKACH NIE SŁYCHAĆ DŹWIĘKÓW?
O: Najpierw należy upewnić się, że wtyczka jest prawidłowo podłączona, tj. małe logo UCLEAR powinno znajdować się z przodu urządzenia (strona z przyciskami). Po drugie, należy upewnić się, że wtyczka jest w 100% dopięta do jednostki sterującej (guma może być fabrycznie sztywna, więc należy sprawdzić czy wtyczka nie może wejść dalej).
P: Dlaczego MUZYKA/rozmowy telefoniczne wciąż są odtwarzane przez głośniki mojego telefonu zamiast przez UClear?
O: Jednostka UCLEAR powinna być sparowana z głównym Bluetooth w telefonie, a nie tylko z aplikacją. Aby sparować jednostkę UClear z głównym modułem Bluetooth telefonu, najpierw przełącz jednostkę UClear w tryb parowania Bluetooth:
- po włączeniu należy wejść w tryb parowania : przytrzymać oba przyciski głośności przez 2 sekundy, aż dioda zacznie migać na przemian na niebiesko i czerwono
- włączyć Bluetooth w wybranym telefonie
- wybrać jednostkę UCLEAR na liście dostępnych urządzeń (niektóre telefony mogą wymagać opcji „wyszukania” nowych dostępnych urządzeń).
Jeśli nazwa urządzenia jest wyświetlana, ale ma na końcu „BLE”, nie należy wybierać tej pozycji dla głównego Bluetooth. Urządzenie powinno pokazać się tylko jako np. MOTION INFINITY, MOTION 6, MOTION 4 LITE, AMP GO X.
- po włączeniu należy wejść w tryb parowania : przytrzymać oba przyciski głośności przez 2 sekundy, aż dioda zacznie migać na przemian na niebiesko i czerwono
- włączyć Bluetooth w wybranym telefonie
- wybrać jednostkę UCLEAR na liście dostępnych urządzeń (niektóre telefony mogą wymagać opcji „wyszukania” nowych dostępnych urządzeń).
Jeśli nazwa urządzenia jest wyświetlana, ale ma na końcu „BLE”, nie należy wybierać tej pozycji dla głównego Bluetooth. Urządzenie powinno pokazać się tylko jako np. MOTION INFINITY, MOTION 6, MOTION 4 LITE, AMP GO X.
P: Dlaczego pobieranie aktualizacji przez aplikację ClearLink na moim iPhonie trwa wiele godzin?
O: Produkty Apple obsługują połączenia Bluetooth Low Energy (BLE) inaczej niż produkty z systemem Android. Istnieje ograniczenie ilości danych, które można przesłać jednocześnie za pośrednictwem połączenia BLE na iPhone'ach, co powoduje, że pobieranie trwa dłużej niż w przypadku pobierania za pomocą telefonu z systemem Android. Aby nie przerywać pobierania i mieć szansę na pełne pobranie, należy upewnić się, że jest wystarczająco dużo czasu na pełne zakończenie pobierania, dlatego zalecamy wykonanie tej aktualizacji np. przed pójściem spać. Aktualizację można również przeprowadzić za pośrednictwem komputera, w tym celu należy podłączyć jednostkę sterującą do komputera za pomocą dostarczonego kabla USB do ładowania/przesyłania danych. Najnowsze aktualizacje można znaleźć na stronie internetowej: ucleardigital.com/firmware
P: JAK DZIAŁA CZUJNIK UDERZENIA U-SAFE I CO DOKŁADNIE ROBI?
O: U-SAFE umożliwia wysłanie powiadomienia alarmowego wraz z lokalizacją do trzech wybranych kontaktów w razie wypadku. UCLEAR wykryje mocne uderzenie za pomocą akcelerometru i jeśli użytkownik w ciągu 30 sekund nie anuluje powiadomienia, urządzenie skontaktuje się z przypisanymi wcześniej w tym celu osobami, aby powiadomić ich o zaistniałej sytuacji. U-SAFE jest przydatnym zabezpieczeniem zwłaszcza dla osób, które jeżdżą samotnie w terenie lub jeżdżą mało uczęszczanymi trasami, ale funkcję doceni każdy, kto chce czuć się bezpiecznie niezależnie od sytuacjiKliknij tutaj, aby edytować.
P: KTÓRE MODELE UCLEAR zawierają CZUJNIK UDERZENIA U-SAFE?
O: U-SAFE jest dostępny w najbardziej zaawansowanych modelach serii MOTION : INFINITY oraz HDX-V.
Ani serie AMP ani MOTION 6 i MOTION 4 Lite nie są wyposażone w tę funkcję.
Ani serie AMP ani MOTION 6 i MOTION 4 Lite nie są wyposażone w tę funkcję.
P: MOJE URZĄDZENIE NIE WŁĄCZA SIĘ I NIE ŚWIECI NA URZĄDZENIU PO PODŁĄCZENIU DO ŹRÓDŁA ZASILANIA, CO ZROBIĆ?
O: Zazwyczaj oznacza to, że urządzenie utknęło w „trybie aktualizacji” (myśli, że jest podłączone do komputera, który ma otrzymać aktualizację). Aby wyprowadzić UClear z trybu aktualizacji, wystarczy podłączyć go do ładowarki i nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przyciski zasilania, zwiększania głośności i zmniejszania głośności przez 3 sekundy. Po zwolnieniu przycisków lampka powinna się zaświecić, wskazując, że trwa ładowanie. Wtedy dalsze użytkowanie urządzenia powinno być ponownie możliwe.
pleceneniA głosowe na smartfonie HUAWEI LUB HONOR nie działaJĄ
Oświadczenie importera / dystrybutora
W trosce o najwyższą dbałość o dobrze pojmowany interes Klienta i jego prawo do informacji, zawiadamiamy iż posiadacze smartfonów marki Huawei oraz Honor z nakładką systemową EMUI 10, nie mogą korzystać z funkcji poleceń głosowych opartych na systemie operacyjnym Android. Informacja ta skierowana jest do użytkowników smartfonów ww. producentów, którzy planują zakup słuchawek / interkomów opartych na technologii Bluetooth wszystkich producentów, a funkcja komend głosowych jest dla nich istotna. Większość nowych telefonów marki Huawei i Honor (ich listę można znaleźć na stronach producenta) nie korzysta z oprogramowania firmy Google obsługującego polecenia głosowe. Niedogodność ta wynika z decyzji rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (USA), który wydał amerykańskim firmom zakaz współpracy z koncernem Huawei, czego przejawem jest między innymi brak dostępu do usług firmy Google na smartfonach chińskiego producenta.
W trosce o najwyższą dbałość o dobrze pojmowany interes Klienta i jego prawo do informacji, zawiadamiamy iż posiadacze smartfonów marki Huawei oraz Honor z nakładką systemową EMUI 10, nie mogą korzystać z funkcji poleceń głosowych opartych na systemie operacyjnym Android. Informacja ta skierowana jest do użytkowników smartfonów ww. producentów, którzy planują zakup słuchawek / interkomów opartych na technologii Bluetooth wszystkich producentów, a funkcja komend głosowych jest dla nich istotna. Większość nowych telefonów marki Huawei i Honor (ich listę można znaleźć na stronach producenta) nie korzysta z oprogramowania firmy Google obsługującego polecenia głosowe. Niedogodność ta wynika z decyzji rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (USA), który wydał amerykańskim firmom zakaz współpracy z koncernem Huawei, czego przejawem jest między innymi brak dostępu do usług firmy Google na smartfonach chińskiego producenta.
P: NIE ZNALAZLEM TUTAJ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIE, CO ROBIĆ?
O: Jeśli powyższe odpowiedzi są niewystarczające, prosimy o kontakt bezpośrednio z naszymi konsultantami. Szczegóły w zakładce KONTAKT